آرامش یافتنی یا ساختنی است

جند روز قبل دخترم کلاس زبان داشت.از آنجائیکه آژانس ماشین نداشت همسرم از من خواست سریعتر به خانه رفته و دخترم را به کلاس برسانم. با توجه به ترافیک مسیر حدود 15 دقیقه دیر رسیدم  وقتی رسیدم دخترم در محل قرار نبود .مقداری صبر کردم تا دخترم آمد.

به اوگفتم : کجا بودی

گفت : چون دیر آمدی و نگرانی من بی فایده بود رفتم از برفها عکس بگیرم.

این حرف دختر من اساس روانشناسی است

آرامش را باید ساخت چون وجود ندارد

همانطور که میدانیم (و در کتاب تفاوت بهانه است بهتر زندگی کنیم ذکر نمودم ) افکار ما اجساسات ما را ایجاد می کنند و احساسات تولید کننده رفتار ما هستند.اگر به اتفاقات اطراف با فکر منفی بنگریم مسلما احساس و رفتار خوبی نخواهیم داشت و سبب سلب آرامش از ما خواهد شد .

قانون جذب همین موضوع را متذکر می شد .این قانون می گوید اگر به چیزهای مثبت تمرکز کنید آنها در مقابل شما رشد می کنند و توجه به چیزهای منفی نیز پدیدار شدن آنها را موجب می شود.

در خاتمه فرمولی زیبا برای داشتن آرامش ذکر می کنم

آرامش یعنی:با تجربه دیروز به امید فردا در حال زندگی  کنیم

شاید سوال شود  شعار فوق کلیشه ای است و اگر نتوایم مشکلات و مسائل را فراموش کنیم چکار کنیم. در جواب این دوستان تجربه خودم را ذکر می کنم و آن تکنیک دروغ به مغز است و این تکنیک بر اساس کارکرد مغز تنظیم شده است . وقتی شاد بوده و احساس خوبی داشته باشیم قسمتی از مغز فعال می شود وآن قسمت رفتاری خاص(مثل خندیدن ،دست زدن و…) را ایجاد می کند و بالعکس وقتی این رفتار  را انجام می دهیم مغز همان پیام شادی را دریافت خواهد نمود.

توصیه من این است که اگر احساس خوبی ندارید رفتاری مخالف آنرا بروز دهید (رفتاری مشابه وقتی شاد هستید) تا حس خوب را دریافت کنید.

نمونه عکس هایی که دخترم از برف ها گرفته بود و اساس نوشتن این مطلب شد به پیوست می آید.

 

و

 

 

و

 

 

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

هدیه رایگان مجموعه مهارت ارتباط

برای مشاهده این دوره ویديویی ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کنید.