بررسی تکنیک پایان فیلم از نگاهی دیگر

اساس تکنیک پایان فیلم بر داستان فرضی زیر است:

فرض کنید به سینما رفته اید و سانس فیلمی که بلیط آنرا خریداری کرده اید هنوز شروع نشده است

از انتظار خسته شوید و از متصدی سینما تقاضا کنیدکه بداخل سالن بروید و با سانس قبلی اواخر فیلم را ببینید.

متصدی سینما اجازه ورود به سالن و دیدن  10 دقیقه آخر فیلم را داد

پس از اتمام فیلم ،سالن را ترک نکنی و منتظر  شروع سانسی که بلیطش را خریداری نموده اید بمانید

موقعی که فیلم پخش می شود چه احساسی دارید.

مسلما مشابه بقیه به فیلم نگاه نخواهی کرد

بعضی لحظات فیلم، آرامش دارد و همه مشغول دیدن با آرامش هستند وچون نتیجه هولناک آخر فیلم را می دانی با اضطراب تماشاگر فیلم هستی.(مثلا 2 دوست با هم شریک هستند ولیکن آخر فیلم یکی اموال دیگری را سرقت می کند)

یا صحنه هایی مملو از اضطراب وجود دارد و چون انتهای آرام آن را می دانید مثل بقیه دچار اضطراب نمی شوید

چون نتیجه نهایی آنرا می دانید.

اگر این داستان ساختگی را در زندگی خود پیاده سازی نمائیم هیچگونه اضطرابی نخواهیم داشت و می توانیم با آرامش و لذت زندگی کنیم.

مواردی از کاربرد تکنیک پایان فیلم

این تکنیک کاربردهای زیادی دارد و اگر در زندگی استفاده کنیم یقینا به نهایت رشد خواهیم رسید.

تکنیک پایان فیلم و موانع زندگی و کاری:

انسان در زندگی به موانعی برخورد می کند و نمی داند چگونه این موانع را از سر راه خود بردارد و موجب چالش فکری زیادی برایش خواهد شد وانگیزه  اش کاهش می یابد .برای حل این موانع باید اول موانع را شناسایی کند که اصولا موانع دودسته هستند

انواع موانع:

  • انواع موانع:
  • الف. مشکل:

موانعی که به واسطه نوع کار با  آنها مواجه هستیم و این موانع اساس وجودی آن کار است و گذر از آن امکان ندارد .

مثل فردی که کارش نگهبانی است ولیکن قادر به بیخوابی شب نیست.اینگونه افراد باید پذیرش شغلی داشته باشند یا شغل را عوض کنند .

و موارد مشابه…

ب.مسئله:

موانعی که هنگام کار با آن دچار می شویم در چنین موارد باید از خود سوال و سپس تحقیق کنیم که آیا قبلا کسی در کار با چنین مشکلی برخورد نموده است؟

اگر جواب مثبت بود مسلما ما نیز بعنوان انسان و خلیفه خدا ، باید بتوانیم و تلاش وکوشش و همت خود را افزایش دهیم و نتیجه اخذ می کنیم.این سخن ادیسون را فوق العاده دوست دارم

به اوگفند که تو 1000 بار تلاش وآزمایش ناموفق داشتی خسته نشدی و ادیسون جواب داد من هیچ آزمایش ناموفق نداشتم بلکه  999 راه حلی که به کشف برق منجر نمی شد و سپس راه  حل کشف برق را یافتم .

اگر جواب منفی بود با نگرش پایان فیلم، خیلی از موفقیتها وچالش ها که افراد برای بار اول برخورد کرده وسپس حل کننده آن بوده اند قابل حل است. فقط باید باور کنیم چقدر انسان بزرگ و قدرتمند است .خدا که با بندگانش تعارف ندارد وقتی خداوند انسان را خلیفه خود معرفی می کند نشانگر اوج قدرت انسان و خدایی بودنش است.

تکنیک پایان فیلم و رووابط خانوادگی:

خیلی مواقع افراد در خانواده ها با تعارض مواجه هستند . در روابط تنها توافقی که  وجود دارد ،توافق بر سر تفاوت هاست چون نگرش ها با همدیگر متفاوت می باشد. وقتی با تصویر سازی ذهنی پایان فیلم دعواها و تعارض خود را ببینیم مسلما رفتار خود را عوض خواهیم کرد. یکی از مهمترین مسائل این است که هر کدام از طرفین سعی دارند ثابت کنند من حق هستم و طرف مقابل باطل است.در صورتی که اگر با تکنیک پایان فیلم ،به تجسم ذهنی آخر این بحث و جدال ها فکری کنند نظرشان عوض می شود .بهتر است هر کدام از طرفین مقداری با دید طرف مقابل به موضوع نگاه کند.

تکنیک پایان فیلم و دانشجویان:

دانشجویی که در طول سال تحصیلی مطالعه ای نداشته است اگر با این تکنیک و توجه به سالهای  قبل متوجه تکنیک پایان فیلم سالهای قبل و اضطراب آن موقع شود مسلما  با روزی نیم ساعت وقت گذاشتن اجازه تکرار فیلم سال قبل را نخواهد داد.

یا موقع انتخاب رشته طبق علایق خود،انتخاب می کنند چون طبق آمار افرادی که با علاقه به رشته تحصیلی قدم می گذارند(حتی اگر از نظر اجتماعی رشته تحصیلی آنها محبوب نباشد) بسیار موفق تر در صحنه اجتماع نقش آفرینی می کنند و آقای برایان تریسی در کتاب با عشقت پول بساز نیز به همین موضوع اشاره می کند

تکنیک پایان فیلم و بهبود فردی:

وقتی داغدار عزیزی هستیم اگر با این تکنیک به موضوع بنگریم متوجه می شویم پایان فیلم همه ما مرگ است و خداوند در قران خطاب به پیغمبر خود می فرماید ( تو میمیری وهمه خواهند مرد) پس ناراحتی ما گیرنده آرامش از زندگی ما است و نمی توانیم وظیفه و ماموریت خود را در زندگی انجام دهیم.

وقتی در شراکت اشتباه می کنیم و متحمل ضرر و زیان می شویم با دیدن تجربه پایان فیلم خود درس بگیریم و در قراردادهای کاری در انتخاب شریک دقت و کلیه مفاد قرارداد از جمله سهم هر کس و ضرر و زیان و..کتبا مشخص گردد.

وقتی بخاطر ترس از نه گفتن،ضرر و زیان میکنی با دیدن این تصویر ،سعی می کنی مهارت نه گفتن را بیاموزی و….

وقتی بخاطر ترس از نه شنیدن از دادن پیشنهاد کاری خودداری می کنی و ضرر های آنرا در فیلم خود می بینی و…

و …خیلی از موارد را می شود نام برد

از شما خوانندگان محترم خواهشمندم تکمیل کننده تکنیک آخر فیلم برای زندگی شخصی خود باشید

توصیه می کنم مقاله یادگیری یک کار جدید را مطالعه نمائید.

به اشتراک بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پست های مرتبط

هدیه رایگان مجموعه مهارت ارتباط

برای مشاهده این دوره ویديویی ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کنید.