تکنیک بعدش چی؟

امروز در مورد تکنیکی می نویسم که در همه ابعاد زندگی به آن نیاز داریم و شخصا اسم آنرا تکنیک بعدش چی؟ گذاشته ام (درگیر اسم نشویم هر نامی روی آن می شود گذاشت) باور دارم وقتی این تکنیک عملی شود هیچ تصمیم غلطی گرفته نمی شود و زندگی ها سرشار از شادی خواهد بود.

وقتی توضیحات تکنیک ارائه شد شاید بگویید همه تکنیک همین است!

این را که خودمان می دانستیم و بلد بودیم

و…

[av_heading heading=’برایان تریسی می گوید: دانستن یعنی توانایی انجام کار’ tag=’h3′ style=’blockquote modern-quote modern-centered’ size=’25’ subheading_active=” subheading_size=’15’ padding=’10’ color=’custom-color-heading’ custom_font=’#af0000′ av-medium-font-size-title=” av-small-font-size-title=” av-mini-font-size-title=” av-medium-font-size=” av-small-font-size=” av-mini-font-size=” custom_class=” admin_preview_bg=” av_uid=’av-2gnwdd’][/av_heading]

اگر طبق نظر برایان ترسی، شما از دسته افرادی هستید که می دانید شخصا به شما تبریک  می گویم و مطمئن هستم انسانی شاداب و دارای آرامش می باشید.

همه انسانها رفتار می کنند و هدف انسانها از رفتار، رسیدن به یکی از نیازهای ضروری خود می باشد.(در کتاب تفاوت بهانه است بهتر زندگی کنیم در مورد ماشین رفتار توضیحاتی ارائه نمودم و در صورت نیاز جوابگو به سوالات احتمالی شما هستم).

بعضی مواقع شده که کاری انجام داده ایم و پس از آن افسوس می خوریم که ای کاش کار را انجام نداده بودیم و متاسفانه افسوس نتیجه ای ندارد.
بعضی مواقع دیگر کاری انجام نداده ایم و پس از مدتی متوجه می شویم عدم انجام این کار عدم انجام  این کار فقط ما را از هدف دور نموده است
و…

انسان باید قصد انجام هر کاری را داشت از خود سوال نماید:

  • با انجام این کار دوست دارم به چه نتیجه ای برسم؟
  • آیا وقتی انجام دهم به نتیجه دلخواه خواهم رسید؟

و مسلما بعضی مواقع مجبور می شود پرسش را چند مرحله جلو ببرد تا حتما به یکی از نیازهای اساسی خود برسد و با خودآگاهی به انجام کار مبادرت نماید.

به عنوان نمونه از تکنیک بعدش چی:

فردی مشغول مطالعه می باشد و با سوال از خود متوجه میشود برای نیاز به قدرت (وقتی برای پیشرفت مطالعه می کند)یا نیاز به حفظ بقاء(وقتی عدم مطالعه او منجر به اخراج او از محل کار می شود)یا تفریح (وقتی عاشق مطالعه باشد)و…خود مشغول مطالعه می کند

و از این نمونه ها خیلی زیاد میتوان یافت اما در هیچ نمونه ای بحث و عصبانیت انسان را به  نتیجه نخواهد رساند

مراحل اقدام تکنیک بعدش چی:

عصبانیت را برای خود ممنوع نماییم چرا که شخصی که عصبانی شود مغز قدیمش تصمیم گیرنده است و هر راه و تصمیمی اتخاذ کند خطا است.
هنگام انجام هر کاری ۱۱ ثانیه فکر  در مورد جواب ۲ سوال زیر نماید:
با انجام این کار و رفتار به  کدامیک از نیازهایش  دسترسی می یابد
آیا بهترین راه را انتخاب نموده است

(البته با تمرین و ممارست و ایجاد مسیر عصبی آن، پس از مدتی میتواند زمان را به ۳ ثانیه کاهش دهد)

اساس تکنیک بعدش چی بر اساس نظریه سقراط می باشد .در نظر سقراط بهترین کمک کننده به انسان خود اوست و با فکر می توان از وجود خطا و اشتباه جلوگیری کرد.

به اشتراک بگذارید

هدیه رایگان مجموعه مهارت ارتباط

برای مشاهده این دوره ویديویی ایمیل و شماره تلفن خود را وارد کنید.